باقی ماندن حالت استندبای تلویزیون سامسونگ، یعنی بدون روشن شدن، چراغ پاور به چشمک زدن ادامه میدهد

حالت استندبای تلویزیون سامسونگ بعضی اوقات ممکن است حالت استند بای تلویزیون به صورت اتوماتیک فعال شود و ادامه ی استفاده از دستگاه دیگر امکان پذیر نباشد، ساختار درونی تلویزیون های امروزی از پیچیدگی های زیادی برخوردار هستند، در میان مدار های مختلف این دستگاه، قسمت های الکترونیکی ویژه ای واقع شده که تنهابه وقت وقوع خرابی در تلویزیون شروع به کار میکنند. این دسته از اجزا که مدار های محافظ نامیده می شوند، عامل اصلی وقوع حالت استند بای تلویزیون هستند.

بروز حالت استندبای تلویزیون سامسونگ چه زمانی مشکل پیش می آورد ؟

حالت استندبای تلویزیون سامسونگ می تواند اخطاری برای خرابی دستگاه باشد. به طور کلی در حالت استندبای، تلویزیون خاموش شده و چراغ پاور تلویزیون شروع به چشمک زدن می کند، این موضوع هنگامی مشکل ساز است که به دفعات تکرار شود و تلویزیون مدت طولانی را در چنین شرایطی طی کند، گاهی ورودی های HDMI دستگاه نیز غیر فعال می شوند.

فراموش نکنید که نا دیده گرفتن تداوم مشکل استند بای شدن نه تنها خود دلیلی برای افزایش هزینه های تعمیراتی تلویزیون تلقی می شود. همچنین گاهی تا از کار افتادگی کامل تلویزیون نیز پیش می رود.

دلایل ایجاد حالت استندبای تلویزیون سامسونگ

خرابی پاور تلویزیون سامسونگ

یکی از دلایل بنیادین بروز حالت استندبای تلویزیون، خرابی پاور آن است. تامین انرژی روشن شدن تلویزیون و نمایش تصاویر در پنل بر دوش پاور یا همان منبع تغذیه ی دستگاه می باشد. هنگامی که این بخش از تلویزیون مختل می شود، مدارهای حفاظتی دستوری برای شکل گیری حالت استندبای به مرکز کنترل تلویزیون می فرستند.

پس هر زمان که برد پاور دچار مشکل شود دیگر توانایی ولتاژ رسانی به قطعات موجود در تلویزیون را ندارد. برد پاور تشکیل شده از  یک ورودی و تعداد کمی پورت خروجی می باشد.نوسانات ولتاژی و یا جریانی که بر روی برد ایجاد می شود متاثر از فاکتورهای متعددی می باشد.

رفع خرابی های پاور موضوع کاملا تخصصی است که از وظیفه ی کاربران معمولی خارج است

ناکارآمد بودن مین برد تلویزیون سامسونگ

اختلال در مین برد یکی دیگر از مواردی است که باعث ایجاد حالت استندبای تلویزیون می شود. بعد از پنل، مین برد مهم ترین قسمت هر تلویزیون می باشد که در صورت خرابی منجر به خاموشی دستگاه می شود. گاهی اوقات این برد به دلیل بی احتیاطی کاربران و نفوذ آب ضعیف شده و دیگر نمی تواند ارتباط درستی بین قسمت های گوناگون تلویزیون تشکیل دهد زیرا تمام اتصالات داخلی مربوط به صدا و تصویر و ورودی ها و خروجی های گوناگون دستگاه تحت کنترل مستقیم مین برد قرار دارند.

استفاده از کابل های نامرغوب HDMI

کیفیت کابل HDMI  تلویزیون نقش بسیار مهمی در حفاظت ساختار آن دارند. استفاده از کابل های بی کیفیت و تقلبی HDMI آسیب های زیادی را به مدار های الکترونیکی دستگاه وارد می کنند. ادامه داشتن اتصال این گونه کابل ها به تلویزیون باعث سوختن cpu و آسیب به مین برد نیز خواهد شد. پس تهیه ی کابل های اورجینال HDMI  را برای حفظ سلامت تلویزیون جدی بگیرید، کابل با کیفیت و اورجینال قطعا قیمت بیشتری دارد، اما باعث کارکرد درست دستگاه شما می شود و از ایجاد حالت استندبای تلویزیون در اثر آسیب به اجزای گوناگون دستگاه جلوگیری می کند.

تفاوت مسیر استند بای با مسیر سیگنال را چگونه تشخیص دهید؟

هنگامی که برد PSU را بررسی می کنیم ، می توانیم کد نوشته شده روی کانکتور نزدیک برد PCB را مشاهده کنیم. در تلویزیون ال ای دی سامسونگ روی برد PSU کدهای علامت گذاری زیادی را خواهید دید ، اما وظایف آنها یکسان است.

برای تعمیر تلویزیون خود با شماره نمایندگی 66382329-66863221  تماس حاصل فرمایید

در صورت ثبت سفارش به صورت آنلاین از تخفیف 15 درصدی بهرمند گردید.

دسته‌ها

می توانید این مقاله را در شبکه اجتماعی خود به اشتراک بگذارید

تلویزیون سامسونگ پس از روشن شدن و بالا آمدن لوگوی آن، دوباره خاموش می شود
خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سامسونگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید